FAQ



Veelgestelde vragen

Inschrijvingen

1Hoe schrijf ik mijn kind(eren) in?
Inschrijven kan vlot via het winkelmandje. Je kan inschrijven over de periodes en leeftijden heen. Indien je een probleem ervaart, kan je mailen naar kampen@re-mind.be.
2Hoe weet ik of mijn inschrijving gelukt is?
Nadat de inschrijving voltooid is, ontvang je een bevestigingsmail. Je kan dit ook bekijken bij inschrijvingen in je profiel. Indien je deze na 10 werkdagen nog niet kreeg, neem je best contact op via kampen@re-mind.be
3Ik ontvang geen e-mails, hoe kan dat?
Check even of je het correcte e-mailadres hebt doorgegeven. Check ook zeker je spamfolders.
tip: Indien je kampen@re-mind.be aan je contactpersonen toevoegt, zal je voortaan al onze mails ontvangen in je mailbox.
Geen van beide? Aarzel niet om ons te contacteren via kampen@re-mind.be. We helpen je graag verder.
4Hoe oud moet mijn kind minimum zijn om op kamp te gaan?
Je zoon/dochter is welkom op kamp vanaf 2,5 jaar zelf als het op dat moment nog geen school loopt.
Mocht je merken dat je kind nog iets meer tijd nodig heeft om zonder middagdutje/zonder luier op kamp te komen, horen we het graag. We bekijken elke situatie apart en kijken graag samen met jou wat er mogelijk is.
5Mijn kind gaat na de zomer naar de lagere school, moet ik hem/haar inschrijven voor een kleuterkamp of voor een kamp L1-L3?
Inschrijven gebeurt via geboortejaar.
Gaat je zoon/dochter naar het eerste leerjaar, dan schrijf je hem/haar in voor de kleuterkampen.
6Kan ik mijn kind in een andere leeftijdsgroep inschrijven?
We kijken naar het geboortejaar van je kind om de leeftijdsgroep te bepalen. Indien je in uitzonderlijke gevallen je kind wilt inschrijven voor een afwijkende leeftijdsgroep dan zoeken we graag mee naar een gepaste oplossing. Hiervoor neem je best even contact op via kampen@re-mind.be.
7Kan mijn kind deelnemen met een zorgnood?
Afhankelijk van de situatie is dit mogelijk. Neem contact met ons op via kampen@re-mind.be en we bekijken graag samen met jou wat mogelijk is.
8Waarvoor dient (medische) aandacht bij de inschrijving?
Hier kan je eventuele allergieën, intoleranties ... en/of algemene aandachtspunten noteren. Vul deze zorgvuldig in. Zo kunnen de monitoren gepast handelen. Deze gegevens worden enkel gedeeld met het monitorenteam van de desbetreffende groep/week.
9Mijn kind heeft een (voedsel)allergie en/of tolerantie. Kan hij/zij deelnemen?
Dit vormt geen probleem. Bij elke inschrijving kun je meegeven of er eventuele (medische) aandachtspunten zijn. Vul daar de allergieën, intoleranties ... in. Op deze manier kunnen de monitoren hiermee rekening houden.
10Kan ik mijn kind inschrijven voor enkele dagen?
Voor elke kampweek is er een mogelijkheid om in te schrijven voor een volledige week, 1 dag of zelf enkele losse dagen.
.
11Wat is de laatste dag om in te schrijven voor de kampen?
Je kan inschrijven tot de dag voor het kamp, op voorwaarde dat het inschrijvingsgeld betaald is voor de start van de (eerste) kampdag.
12Kan ik mijn inschrijving(en) nog wijzigen?
Indien je nog wijzigingen wilt aanbrengen, neem je best contact op met ons via kampen@re-mind.be

Praktische info - Voor het kamp

1Wordt er ook kamp georganiseerd tijdens feestdagen?
Op feestdagen wordt er geen kamp georganiseerd.
2Wat zijn de kampuren?
We starten onze kampdag om 9u en eindigen deze om 16u. Over de middag voorzien we een ruime middagpauze, ook tijdens de voor-en namiddag is er een korte pauze.
Meer weten over hoe een kampdag er uit ziet? Neem snel een kijkje bij 'Beleef een kampdag'.
3Wordt er voor- en na-opvang voorzien? Kan ik dit nog wijzigen
Vanaf 8u 's ochtends kunnen de kinderen bij ons terecht. Ophalen kan tot 18u. Bij het inschrijven wordt gevraagd wie al dan niet in de opvang blijft. Dit is echter niet sluitend, er kan hier perfect van afgeweken worden.
4Wie begeleidt mijn kinderen op kamp?
Onze monitoren bezitten de vaardigheden om met een groep kinderen aan de slag te gaan en hen een fantastische tijd te bezorgen.
Het volledige monitorenteam wordt begeleid en ondersteund door onze kampverantwoordelijke(n). Hij/zij is het aanspreekpunt bij uitstek voor al jouw vragen.
5Wanneer krijg ik verdere informatie over de kampweek?
Alle info staat in de bevestigingsmail. We streven er naar om een week op voorhand nog een extra reminder uit te sturen.
6Hoe worden de groepen ingedeeld?
Voor onze kleutergroepen proberen we steeds op te splitsen in leeftijdsgroepen. Het aantal groepen is afhankelijk van het aantal inschrijvingen.
Onze groepen lagere school worden ook ingedeeld volgens leeftijd. In de zomervakantie is dit volgens leeftijd en volgens het gekozen thema.
7Zit mijn kind samen met zijn/haar vriend in de groep?
Om er voor te zorgen dat je kind in dezelfde groep zit als zijn/haar vriendje(s) vermeld je de voor- en familienaam bij elke inschrijving. We proberen hier zo veel mogelijk rekening mee te houden.

Praktische info - Op kamp

1Wat geef ik standaard mee op kamp?
Er worden geen maaltijden voorzien op kamp. Voorzie zelf een gepast lunchpakket en een drinkfles. De drinkfles kan aangevuld worden met water doorheen de dag. Voorzie voor de korte pauzes een stuk fruit of koek.
Bij warm weer zijn een (genaamtekende) per/zonnehoed en zonnecrème geen overbodige luxe.
2Wat geef ik extra mee met mijn peuter/kleuter op kamp?
Voorzie, naast de standaarduitrusting nog een reserve outfit voor je peuter/kleuter. Indien je kindje nog nood heeft aan een middagdutje, denk dan ook aan hun knuffel en/of fopspeen en een eventuele luier.
Gelieve alles te naamtekenen!
3Wat geef ik zeker niet mee?
Speelgoed, boeken, elektronica ... van thuis zijn niet nodig op kamp. We vragen deze thuis te laten. Meebrengen is op eigen risico.
4Worden er foto's gemaakt van mijn kind tijdens de kampen? Waar kan ik deze vinden?
Op onze kampen worden er dagelijks foto's genomen. We plaatsen steeds een selectie op onze sociale media kanalen, zodat jullie niks van de actie op kamp missen!
Bij inschrijving kan je wel of geen toestemming geven om je kind te fotograferen. Geef dit zeker door, zo kunnen de monitoren hiermee rekening houden.
5Wie kan ik contacteren tijdens de kampuren?
Indien het om een niet-dringende vraag gaat, vragen we om te mailen naar kampen@re-mind.be.
Indien het om dringende vragen gaat, bel je naar het gsmnummer dat je vindt aan de poort van de kamplocatie.
6Mag de kampverantwoordelijke medicatie toedienen aan mijn kind?
Wij kunnen medicatie toedienen tijdens de kampuren op voorwaarde dat we een goedkeuringsattest van jou of de huisarts hebben. De medicatie en het attest kan je bij de start van het kamp afgeven aan de kampverantwoordelijke of het attest doormailen naar kampen@re-mind.be.

Praktische info - Na het kamp

1Mag mijn kind alleen naar huis na kamp?
Enkel wanneer je schriftelijk toestemming geeft aan de kampverantwoordelijke en/of een mail stuurt naar kampen@re-mind.be, kan je kind alleen naar huis na afloop van het kamp.
2Mijn kind is iets verloren op kamp.
Verloren voorwerpen worden tijdens de vakantieperiode op kamp verzameld. Op kamp is er een verzamelpunt waar alle verloren voorwerpen uitliggen.
tip 1: Naamteken de kledij van je kind met voor- en familienaam. Zo vinden we verloren items sneller terug.
tip 2: Hou onze facebookpagina in de gaten, daar vind je ook alles terug die gevonden is.

Betaling/korting

1Hoe kan ik betalen bij inschrijving?
Online via een QR-code of kaartlezer
Bij het afronden van je online inschrijving wordt de online betaaloptie voorgesteld. De inschrijving is pas definitief na de betaling.
Dit kan binnen de 14 dagen na inschrijving. De inschrijving is pas definitief na de betaling.
2Hoe weet ik of mijn betaling gelukt is?
Je krijgt steeds een bevestiging van betaling in de vorm van een mail. Van zodra de betaling in orde is, is de inschrijving ook definitief. Je kan ook in je profiel checken of er geen openstaande betalingen meer zijn.
3Er liep iets fout tijdens het afronden van de betaling, wat nu?
Check even je betalingen op je profiel, staat daar geen openstaande betaling meer? Dan is er geen probleem.
Staat daar wel nog een openstaande betaling? Dan kan je onmiddellijk via je profiel het resterende bedrag betalen.
Kreeg je geen betalingsbevestiging in je mailbox, mail dan even naar kampen@re-mind.be.
4Kan ik korting krijgen?
Sommige mutualiteiten betalen een deel van jouw inschrijving terug. Na afloop van het kamp ontvang je het attest van deelname en betaling. Breng dit document samen met een klever binnen bij je mutualiteit om zo de tussenkomst te krijgen.
tip: Hou onze sociale media in de gaten, wie weet doen we een leuke actie.

Annulatie/ziekte

1Kan de organisatie mijn inschrijving annuleren?
Indien er te weinig inschrijvingen zijn, gaan we samen op zoek naar een evenwaardig alternatief. Dit kan door een verandering van kampinhoud of door het ter beschikking stellen van het inschrijvingsgeld als tegoed.
Indien het inschrijvingsgeld niet betaald is bij de start van de (eerste) kampdag, wordt de inschrijving door ons geannuleerd.
2Wat gebeurt er wanneer mijn kamp geannuleerd wordt door overmacht vanuit de organisatie?
In onderling overleg wordt een alternatieve, evenwaardige oplossing gezocht.
3Wat als ik een kamp wil annuleren?
Indien er 30 (en meer) dagen op voorhand via kampen@re-mind.be wordt geannuleerd, worden geen kosten aangerekend. Het inschrijvingsbedrag wordt niet terugbetaald maar als tegoed genoteerd. Met dit tegoed kan ingeschreven worden voor een ander kamp binnen de 12 maanden na datum van annulatie.
Wordt de kampinschrijving slechts 30 (of minder) dagen vooraf afgezegd, dan zien we ons genoodzaakt het integrale bedrag aan te rekenen.
4Wat moet ik doen als mijn kind ziek is?
Is je zoon/dochter ziek tijdens het kamp, verwittig dan zeker voor de start van de kampdag (9u) zelf via kampen@re-mind.be. Stuur daarna, de dag zelf, het ziektebriefje en het aantal afwezige dagen door naar kampen@re-mind.be, dan krijg je een tegoed voor een volgende inschrijving indien de afwezigheid voldoet aan de vooropgelegde voorwaarden. Deze kan je terugvinden in de algemene voorwaarden op onze site.
5Mijn kind heeft een blessure opgelopen voor de aanvang van het kamp, kan hij/zij nog deelnemen?
Neem contact op met ons via kampen@re-mind.be, dan bekijken we samen wat er mogelijk is.

Administratie/feedback

1Wie zijn wij?
Re-Mind Kampen is een concept uitgebouwd door Re-Mind BV.
De organisatie ter plaatse is in handen van Re-Mind Educatieve Projecten VZW.
2Wanneer ontvang ik het attest voor de mutualiteit?
Na afloop van het kamp kan je het attest van deelname terug vinden in je profiel. Breng dit document samen met een klever binnen bij je mutualiteit om zo de tussenkomst te verkrijgen. Het attest van deelname vervangt de invulformulieren die je ontvangt van je mutualiteit. Je hoeft deze niet meer af te geven.
3Wanneer ontvang ik het fiscaal attest?
De fiscale attesten worden per mail verzonden als alle kampen van het lopende jaar beëindigd zijn en kan je ook via je profiel terugvinden.
4Waar vind ik de algemene voorwaarden?
Helemaal onderaan de pagina kun je doorklikken naar de algemene voorwaarden.
5Ik ben niet tevreden over het kamp. Waar kan ik terecht met mijn feedback?
Aarzel niet om telefonisch contact op te nemen of een mail te sturen naar kampen@re-mind.be. Zo kunnen we met jullie feedback meteen actie ondernemen.
6Mijn kind heeft een super week achter de rug. Waar kan ik terecht om mijn ervaring te delen?
Aarzel niet om contact op te nemen via kampen@re-mind.be of laat een klinkende review achter op onze sociale media. We zijn altijd blij met een tagje in jullie stories.
7Ik heb een andere vraag.
Stel ze ons gerust. Je kan ons bereiken via kampen@re-mind.be.